Betalningssätt

När du handlar gps-sändare och tillbehör hos oss erbjuder vi tre olika betalsätt att välja emellan, nämligen:
 
    1.    Faktura och delbetalning via Klarna (Köp idag och betala om 14 dagar eller delbetala ditt köp)
           Betallogotyper för klarna
 
    2.    Kort- och direktbetalning via Payson (Kontokort: Visa, MasterCard. Direktbetalningar via Swedbank, Nordea, Handelsbanken och SEB)
           Betallogotyper för payson
 
    3.    Kortbetalning via Paypal (Kontokort: Visa, MasterCard & AmericanExpress)
           Betallogotyper för paypal
 
Oavsett vilket betalsätt ovan du väljer kommer du att omdirigeras till betalningstjänstens webbplats för att utföra betalningen.
Efter betalningen kommer du tillbaka till vår webbplats varpå en orderbekräftelse genereras och skickas till den angivna e-postadressen.
 
 

Kortbetalning

Du kan alltid känna dig trygg att handla med ditt kreditkort/bankkort som är utfärdat av VISA eller MasterCard vid Paysaon som betalmetod och även American Express om du väljer Paypal som betalmetod  hos oss på gpser.se och shop.minifinder.se. Vi samarbetar med Payson som är en av Sveriges ledande aktörer av internetbetalningar samt Paypal som är störst internationellt. Både Payson och Paypal är PCI-DSS (Payment Card Industry Data Security Standard) certifierade som bäddar för högsta säkerhet vid kortbetalningar. 
När du betalar med kort skickas du vidare till en säker sida med SSL-certifikat hos Payson eller Paypal, där du tryggt fyller i dina kortuppgifter och genomför betalningen. När betalningen har godkänts skickas du tillbaka till gpser.se alternativt shop.minifinder.se där du får en bekräftelse på att ditt köp är genomfört.
 

Direktbetalning

MiniFinder och gpser.se erbjuder direkt bankbetalning via Payson, för dig som är kund i Handelsbanken, Nordea, SEB eller Swedbank. Vid betalningen slussas du automatiskt till din Internetbank där du loggar in med din bankdosa. Pengarna dras sedan direkt från ditt bankkonto i samband med att du godkänner transaktionen.
 

Om Paysonfaktura

Vi erbjuder betalsättet ”Paysonfaktura” i samarbete med Payson AB.
Betalningsvillkor är 10 dagar och vid fakturaköp tillkommer en avgift om 19 kr. 
För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet.

Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 50 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 160 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.
 

Prenumeration & uppsägning

Spårnings- och larmsystemet MiniFinder Tracktor är en prenumerationsbaserad produkt som betalas per faktura från MiniFinder Sweden AB. Tracktor faktureras per månad, kvartal, halvår eller helår beroende på produkt, omfattning och/eller överenskommelse. Prenumeration kan ej avbrytas under bindningstiden. Efter bindningstiden övergår prenumerationen till löpande tillsvidare avtal. Uppsägningstiden är 30 dagar. Uppsägning av abonnemang skall alltid inkomma skriftligt per e-post ekonomi@minifinder.se eller vanlig post.
 

Information om pantsättning

Vid betalning med Paysonfaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till Gothia Financial Group AB.
 

Fraktvillkor

Fraktavgift: Fraktfritt på alla leveranser inom Sverige. Vi samarbetar med Posten och DHL som båda erbjuder snabba leveranser. Inom EU, Norge och WW tillkommer en fraktavgift baserat på vikt.
 

Ångerrätt & garanti

 

Ångerrätt

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distansavtalslagen. Det innebär att om du köper en vara på postorder eller via telefon, TV-shop eller Internet, har du möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan.
Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka ditt köpbelopp senast inom 10 dagar. Som kund betalar du själv eventuell returfrakt, och ångrad produkt ska alltid returneras i väsentligen oförändrat skick samt i originalförpackning med tillhörande emballage. Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt. Företag har inte rätt att returnera en produkt om produktförpackningen har öppnats.

 Vid ångrat köp kontakta oss på nedanstående eller skapa en returticket innan du skickar varorna till oss.
MiniFinder Sweden AB
Honnörsgatan 2
352 36 VÄXJÖ
Tel. 0470-78 68 33
E-post: info@minifinder.se
 

Garanti och reklamationsrätt

Gpser.se/MiniFinder.se säljer alla el-produkter med ett års garanti samt tre års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Alla garantier gäller i Sverige.
Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns i produkten vid leverans. Dessa fabrikationsfel ska konstateras av godkänd serviceverkstad, varpå du som kund får en fri reparation, alternativt en ny produkt, samt ersätts för eventuella fraktkostnader. Gäller det t.ex. handhavandefel eller felinställd produkt måste vi via våra serviceverkstäder debitera dig kostnaden. Det gäller även i de fall som vi inte kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid fysisk påverkan eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten.
Din orderbekräftelse eller kvittens gäller som garantibevis. Förvara dokumentet väl eftersom dokumentet krävs om du behöver utnyttja garantirätten. 
Observera att det för företag gäller andra regler för garanti- och reklamationsrätt. Företag får vid köp endast den garantirätt som ges från leverantören, där garantitiden kan variera från olika leverantörer. Företag har heller inte någon reklamationsrätt utöver sin garantirätt från leverantören.
 
Vid reklamationer kontakta oss på nedanstående.
MiniFinder Sweden AB
Honnörsgatan 2
352 36 VÄXJÖ
Tel. 0470-78 68 33    
E-post: info@minifinder.se
 

Service

Vi har omsorgsfullt valt ut våra samarbetspartners och erbjuder förstklassiga produkter.
Kontakta oss gärna för mer information på telefonnummer 0470-78 68 33 eller e-post info@minifinder.se. Vi besvarar dina frågor angående ditt köp inom 48 timmar, i annat fall får du meddelande om fördrjöjning. Övriga frågor besvarar vi snarast möjligt med ambitionen att du ska ha ett svar inom 48 timmar. Vi behåller oss rätten att häva köp vid felaktigta uppgifter på hemsidan.
 

Personuppgiftspolicy

Vi lämnar ej ut adresser, telefonnummer e-postadresser eller andra personuppgifter om våra kunder till tredje part för marknadsföringssyfte, statistisk bearbetning eller dylikt.
Kunders personuppgifter behandlas konfidentiellt oavsett om de speciellt har begärt detta eller inte. Vi använder informationen endast för att kunna lägga kundernas beställningar och i syfte att skicka nyhetsbrev till kunden på begäran.
 

Leveransförsening

Konsumenten har rätt att häva köpet vid försening om denne inte godkänner ny föreslagen leveranstidpunkt. Leveranstid är normalt 1- 3 dagar för Sverige. Vi behåller oss rätten att häva köp vid felaktigta uppgifter på hemsidan.
 

Support

Vi erbjuder kostnadsfri support för alla våra enheter och tjänster levererade. Tredjeparssystem och/eller lösningar omfattas ej av gratis support utan debiteras enligt konsult timpris.

Prisgaranti

Har du köpt eller ska köpa en produkt av oss som du hittar billigare någon annanstans så bjuder vi på mellanskillnaden på produkten.

För att ta del av prisgarantin så behöver du enbart kontakta kundtjänst med ditt ordernummer samt en länk till den andra butiken där det går att utläsa att det är samma vara och priset på produkten. Alternativt skicka med butiksnamn och telefonnummer om det är en fysisk butik. Vi kontrollerar priset och ersätter dig med mellanskillnaden.

Villkor:

Garantin gäller för svenska vanliga butiker och nätbutiker som säljer i SEK till kunder bosatta i Sverige (d.v.s. det skall vara ett svenskt bolag)
Garantin gäller i 7 dagar efter att kunden genomfört en beställning.
Priset gäller enbart butikens ordinarie pris, ej tillfälliga kampanjer eller rea-priser.
Garantin gäller ej auktioner.
Priset måste vara inklusive frakt- och administrativa avgifter.
Garantin gäller enbart om varan går att köpa i butiken där kunden hittat priset, d.v.s. den får inte vara slut i lager.
Det måste vara exakt samma vara, d.v.s. samma färg, storlek, utförande, årsmodell och antal i förpackning.
Det gäller enbart leveranser inom Sverige.
Kunden måste inkomma med en länk till butiken där man kan utläsa att det är likvärdiga eller samma komponenter som produkten i vår webbshop. Är det en fysisk butik skall butiksnamn, telefonnummer samt pris finnas med.